Beheersbaarheid van Covid_19 met Apps

Willen we die kant op?

-apps-moeten-verspreiding-coronavirus-tegengaan-maar-hoe-zit-het-met-privacy. (https://nos.nl/artikel/2329754-apps-moeten-verspreiding-coronavirus-tegengaan-maar-hoe-zit-het-met-privacy.html)

 

”Om de app succesvol in te kunnen zetten is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen de app installeert, bluetooth aanzet en zijn telefoon altijd bij zich heeft”. 

Het kabinet gaat nu onderzoeken of ze het gebruik van de app verplicht kunnen stellen.

De overheid gaat dus verplicht gebruik van apps en rechtmatigheid van verkregen data verder onderzoeken en zet zodoende een nieuwe stap in de transformatie naar een data gedreven samenleving door. 

Een onvermijdelijk proces wellicht maar vermoedelijk niet alleen door het beheersbaar houden van Covid_19 ingegeven. Zal soms ook een angst voor de wet van remmende voorsprong meespelen? 

Hoe dan ook een data gedreven samenleving wordt steeds meer reëel. Terecht om hierbij de omgang en bescherming van privacy, om maar een aspect te noemen, goed in de gaten te houden.

Wat betekent leven en werken in een data gedreven samenleving eigenlijk voor jou en voor mij als ondernemer, medewerker en consument?  

Volgens Willem Peter de Ridder, auteur en aangekondigd spreker bij de 24ste editie van het Grote Kwaliteitscongres van managementimpact.nl  op 30-10 aanstaande,  is er geen functie die er niet door geraakt zal worden.

En ook het besef over onze rollen, verwacht ik, zal er een boost door krijgen.

Bijvoorbeeld. In de wereld van AI wordt bij het kwaliteitsmanagement vooral naar automatisering van routinematige taken gekeken. Het saaie werk wordt gerobotiseerd en fouten in het productieontwerp of proces worden idealiter met toezicht en controle al lerend ondervangen. 

Een ontwerpfout met amazonachtige proporties algoritmen-verdienen-n-eerlijke-kans- (https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/28/algoritmen-verdienen-n-eerlijke-kans-a3965456), in het algoritme bij het sensen op corona_19 op locatie en op contacten zouden idealiter dan met gesprekken die er echt toe doen, kunnen worden ondervangen. Dankzij afgestemde en juiste keuzes bij sociale interactie.  Conform iemands intrinsieke kernwaarden en energie huishouding.

We kunnen veel van leerstijlen, samenwerken en conflict beslechten leren en een van de manieren die je hier als ondernemer of medewerker goed voor kan gebruiken is te vinden op:

van crisis naar kans (http://www.vancrisisnaarkans.nl)

#vancrisisnaarkans

#samensterk

 

Hier ook kun je met een CVI assessment van Taylor Protocols glashelder krijgen wie je bent en waar je energie zit en hoe jij deze het liefst zou willen inzetten.  

En mocht er een muur om andere reden op je af komen, of je wilt naast een bedrijfs- en ondernemingsgerichtheid ook op de context en het moment waarop je nog verder het best tot bloei komt, reflecteren? Of energie wint. Dan kun je bij Kerngericht In Bedrijf (K.I.B) (http://www.kerngerichtinbedrijf.nl/) aanvulling vinden.

 

Want jouw kern is de basis, en daar wil je op vertrouwen toch? Vandaar dat je wat K.I.B. betreft bepaalt wat en met wie je iets wilt delen.

 

Wil je graag meer over je persoonlijke energie huishouding weten, en je vertrouwd het ons toe, dan kun je via een PM of mail robbert@kerngerichtinbedrijf.nl (mailto:robbert@kerngerichtinbedrijf.nl) contact opnemen.

 

Ook voor een gratis adviesgesprek gerust doen!

 

 

crisis crisis